Duftsetting i hoteller

Hvordan gjør vi det?

Duftsett lobbyen for å forsterke det tiltalende miljøet og gi gjestene en varm velkomst. Kundene vil oppleve varemerket med flere sanser og det vil øke deres lojalitet.

Hvorfor er det viktig med god duft i hotellet?

Økt verdi. Når gjestene kommer til hotellet har de vært på reisefot en stund og de kommer ofte for en konferanse eller for rekreasjon.

Vanligvis kommer man for å arbeide eller kose seg. Gjennom å skape en varm velkomst med en behagelig duft kobler alle snart av og føler seg som hjemme.

Undersøkelser viser at dufter har stor påvirkning på vårt inntrykk: 70 % av vårt sanseinntrykk påvirkes av duft.

Den påvirkningen som lukter har på vår underbevissthet er større enn de andre sansenes påvirkning. Dette kommer av at lukten behandles i den primitive delen av hjernen.

Man oppfatter en tiltalende duft uten å egentlig tenke på det. Derfor er det viktig å ha en tiltalende duft i entrèen som gjestene umiddelbart oppfatter når de ankommer.

Hvor?

Duftsetting av entrèer og heiser.

Hotellentrèer og heiser er steder der en god duft gir et veldig positivt inntrykk på gjestene. Disse områdene passerer man hele tiden gjennom for å komme til rommet, konferanserommet, treningssenteret, toalettet osv.

Dersom man opprettholder duften av blomster, epler, nyvasket tøy, friskt vann, en kopp kaffe, nybakt brød eller en annen skreddersydd duft vil gjestene beholde den behagelige følelsen hele dagen.

Hvordan gjør vi dette?

Vi installerer Premium Scentingautomater i det luftkondisjoneringssystemet som tilhører inngangspartiet, alternativt monteres de på veggen i entréen (veggmontert).

For duftsetting av heisene undersøker vi hvor vi kan spre duften i selve heisen. Noen ganger kan den tekniske sentralen brukes for installasjonen.

I de fleste tilfeller holder det med to apparater (MF 1000) for å skape en fantastisk atmosfære:

  • Installer MF 1000 i HVACsystemet fra entréen
  • Installer MF 1000 i heissjakten

Fordelene med en diskret duft i hotellets hjerte:

  • Alle som går gjennom hotellet får en behagelig følelse. De oppholder seg lenger i lobbyen og kobler positive følelser til hotellet.
  • Gjestene setter pris på miljøet via sansefornemmelser og tar med seg minnet av varemerket gjennom duften.

Referanser:

Ibis, Crown Plaza, Hotel President, Hyatt Regency Hotel, Omni Hotel Group, The Brown Palace, Hilton Hotels, Embassy Suites, Doubletree Hotel

Bilde viser Ambius Microfresh duft på hoteller.
Ambius

Hvorfor Ambius?

Finn ut om Ambius og hva kan vi gjøre for din bedrift

Hvorfor Scenting?

Lær hvordan du kan øke salget med duft markedsføring

Hvorfor Planter?

Finn ut hvordan planter kan være nyttig for deg og din arbeidsplass